hst2

BLOG

TECHNIKA MALOWANIA STALI

Konstrukcje stalowe znajdują szerokie zastosowanie w budownictwie. Przez wzgląd na trwały materiał, jakim jest stal, stanowią podstawę hal produkcyjnych, pawilonów handlowych lub kontenerów mieszkalnych. Pozwalają na dowolną modyfikację, dzięki czemu są niezwykle funkcjonalne. Stalowe konstrukcje stawia się w stosunkowo krótkim czasie i sprawnie transportuje z miejsca do miejsca. Korzystanie z tego materiału to także gwarancja długowieczności – stal jest odporna na zmiany temperatur oraz wahania pogody, jeżeli jest pomalowana i zabezpieczona.

Techniki malowania stali

Stal można pomalować na dwa sposoby – „na mokro”, czyli z wykorzystaniem farby w stanie ciekłym oraz przy użyciu farby sproszkowanej. Drugi sposób polega na naniesieniu na stal proszku, który następnie jest stapiany z powierzchnią przy pomocy wysokiej temperatury. Wskutek tego otrzymywany produkt jest znacznie bardziej odporny na zadrapania, uszkodzenia mechaniczne i czynniki atmosferyczne.

W naszej lakierni skupiamy się na malowaniu stali „na mokro”. W pracy korzystamy z wieloletniego doświadczenia oraz farb marki HEMPEL. Farby te gwarantują wieloletnie zabezpieczenie obiektów i elementów stalowych przed korozją nawet w najbardziej niesprzyjających warunkach. Jej niepodważalnym plusem jest również to, że można jej używać do malowania narzędzi i konstrukcji o różnym przeznaczeniu. Z szerokiej palety dostępnej na rynku jesteśmy w stanie wybrać takie, które najlepiej sprostają oczekiwaniom naszych klientów.

Istnieje kilka zasad dotyczących malowania stali, które gwarantują sukces. W przypadku malowania „na mokro” należy pamiętać o tym, aby nie nanosić farby na stal przy pomocy zwykłych narzędzi takich jak pędzel lub wałek malarski. Do tego celu najlepiej sprawdzi się pistolet do malowania. Umożliwia on zachowanie kontroli nad tym, jaką grubość będzie mieć warstwa farby.

Jak przygotować powierzchnię do malowania?

Zanim przystąpi się do malowania, należy odtłuścić powierzchnię, którą chce się pomalować. Kolejnym krokiem jest śrutowanie oraz szlifowanie wierzchniej warstwy pokrywającej konstrukcję. Można użyć do tego celu szlifierki kątowej bądź papieru ściernego. Pozwoli to na lepsze przywieranie farby i zwiększy jej trwałość i odporność na obtarcia.